Digitalisering in de zorg: eerst moet de basis op orde zijn
In het Financieele Dagblad van 21 juni is de bijlage Future in Health verschenen. En wie vind je daarin terug? GROVER underdogs!
De Nederlandse gezondheidszorg staat voor grote uitdagingen, waaronder personeelstekorten, stijgende kosten en een dalende levensverwachting onder de Nederlandse bevolking. Dit heeft geleid tot een oproep voor dringende actie en samenwerking tussen overheid, zorginstellingen en bedrijven.
Digitale transformatie en technologische innovaties zoals AI, apps en robots worden gezien als potentiële oplossingen om de efficiëntie en kwaliteit van de zorg te verbeteren. Goede implementatie en begeleiding zijn cruciaal om ervoor te zorgen dat deze technologieën leiden tot meer gepersonaliseerde en “warme” zorg.
Er is een groeiende nadruk op preventieve zorg en gezondheidsbevordering buiten ziekenhuizen. Dit omvat aandacht voor leefstijlfactoren, aanpak van obesitas en het creëren van inclusieve leefomgevingen die sociale verbindingen en algemeen welzijn bevorderen.
Als GROVER underdogs kunnen wij juist op het gebied van voorbereiding, implementatie en begeleiding in digitalisering een interessante rol vervullen. Lees ons volledige artikel en het artikel van Carolien Venhuizen voor wie wij al eerder een opdracht uitvoerden, hieronder.
Meer nieuws
De oplossing voor het arbeidstekort vind je op een kleine afstand van de arbeidsmarkt
We zijn heel goed in het labelen van afwijkingen en iedereen in een hokje stoppen. Maar daarmee missen we kansen. Sinds een jaar werken bij GROVER advies IT-talenten die een afstand tot de arbeidsmarkt hadden. Juist door te kijken naar het talent in plaats van de...
Efficiency-verslaving op de werkvloer
Even ‘niets’ doen? Met de smartphone binnen handbereik kan er áltijd wel iets geregeld, verstuurd of gekocht worden. We zijn verslaafd geraakt aan efficiëntie. Niet alleen in ons dagelijks leven, ook op de werkvloer. We werken snel en dus goedkoop, het liefst...
Omzet verlies door gebrekkige datakwaliteit? doorbreek de impasse!
Marketingautomation is het walhalla voor de marketeer, toch? Je brengt een goede klantreis in beeld, realiseert prachtige uitingen en klant ontvangt de juiste boodschap op het juiste moment. Maar ja.. de data hé. Opgeslagen in verschillende systemen en toegankelijk...